FRISS HÍREK

Túl a selejtezésen, avagy egy Ikarus új élete
megjelent: 2023.04.13.

Ahogy arról a gyoribuszok.hu korábban többször is beszámolt, a Volánbusz 2020-ban indított értékmegőrző programjának keretein belül több ikonikus autóbusz került megőrzésre az utókor számára az elmúlt években. A kétszázezredikként legyártott 200-as sorozatú Ikarus, a CCP-293 2020-ban, az Ikarus 417-es típus egyik ikonikus darabja, a HFZ-996, valamint az egyik győri Ikarus 412-es, az IDZ-512 2021-ben került a Volánbusz hatvani telephelyére. Az állami busztársaság értékmentő tevékenysége mellett az utóbbi időszakban egyre több magánszemély, gyűjtő, buszrajongó, illetve vállalkozó által kapnak egy új esélyt a bontásra ítélt ex. volános Ikarusok.

Az eleinte BU 91-40 forgalmi rendszámot viselő Ikarus 280-as 1983-ban kezdte meg pályafutását a Volán győri helyi üzemegységénél. 1990-ben átrendszámozták, ekkor kapta meg az AFF-640 rendszámot. Az 1999-es vázcserés felújítását követően már HCC-475 forgalmi rendszámmal rótta az utakat a kisalföldi megyeszékhelyen. 2020-ban feleslegessé vált Győrben, ezért Ózdra helyezték át, ahol 2021 tavaszán végleg leselejtezték. Molnár András, a pécsi Ikarus Faloda tulajdonosa ekkor figyelt fel a bontásra váró HCC-re és további két Ikarus 280-asra; a borsodi illetőségű JOB-672-re és a szintén győri AFF-691-re, melyeket aztán meg is vásárolt és Pécsre költöztetett. A JOB-672 leromlott állapota miatt egyelőre parkolópályán várja sorsa jobbra fordulását, az AFF-691 pedig idén év elején értékesítésre került. A HCC-475, mint a korábban megvásárolt trió egyetlen megmaradt és szalonképes tagja az Ikarus Faloda beülős részeként szolgál, melyről egyéb érdekességeket is elárult büszke tulajdonosa.

-