FRISS HÍREK

Közel tíz év után újra átrendszámoztak egy autóbuszt Mosonmagyaróváron

megjelent: 2017.08.14.

 

Egy elveszett, eltulajdonított, megsemmisült rendszámtábla a fővárosi és megyei kormányhivatal járási hivatala engedélye alapján gyártható le újra. Ha egy jármű mindkét rendszámtáblája egyszerre tűnik el, vagy már második alkalommal veszik el/tulajdonítják el azt, az újragyártás nem engedélyezett. Ebben az esetben mindenképpen új rendszámot kap az adott jármű. Így járt az elmúlt napokban a mosonmagyaróvári üzemegység egyik Ikarus 260-as autóbusza is. Az 1998-as évjáratú GNX-332 már másodízben vesztette el a rendszámát, ezért kötelezően új rendszámot kellett igényelni rá. Érdekességként megemlíthető, hogy az immáron NWZ-858 forgalmi rendszámmal közlekedő 260-as az átadásának napjától egészen a tavalyi évig, azaz mintegy 18 éven át mindvégig a mosonmagyaróvári üzemegységnél szolgált, dunaszigeti külső telephellyel. 2016 nyarán, az új Credo buszok érkezésével fokozták le tartalék autóbusznak, azóta kis túlzással bárhol és bármelyik vonalon felbukkanhat a térségben. 

 


NWZ-858 bevetésre készen.
 

Az elveszett, eltulajdonított és a megsemmisült rendszámtáblán túl más okból kifolyólag is kaphat egy jármű új rendszámot. A 2004. májusi Európai Uniós csatlakozás után kerültek használatba a bal oldalon kék alapszínű EU-s rendszámtáblák. Ezzel egy időben vezették be a szélvédő sarkába helyezett regisztrációs matricát is, ami a jármű járműnyilvántartásba történő vételét és a hatósági jelzés valódiságát igazolja. Ha ez a matrica sérül, még pótolható, azonban elvesztés vagy nagy mértékű rongálódás esetén már nem; ilyenkor az adott jármű szintén új rendszámot kap.

Bár a P betűvel kezdődő rendszámok kiosztása már tavaly év végén elkezdődött, a mosonmagyaróvári 260-as mégis N betűvel kezdődőt kapott. Ez azért van, mert a rendszámok, a kockarendszámok esetében pedig az egyes rendszámmezők előre kerülnek kiosztásra a vidéki okmányirodákba. Utóbbiak kifutása jóval lassabb a normál méretű rendszámokénál, így kapott a fenti Ikarus is még N-es rendszámot. Egyébiránt így fordulhat elő az is, hogy akár több hónap is eltelhet egy nagyobb forgalmú fővárosi okmányiroda első P betűs rendszámának kiadása, és egy kevésbé forgalmas vidéki hivatal utolsó N betűs azonosítójának kiadása között.

 

Külön említést érdemel, hogy 2008 óta ez volt az első átrendszámozás a mosonmagyaróvári üzemegységnél, valamint egyben az első megyénkbeli is az ÉNYKK égisze alatt. Megyei szinten utoljára 2014-ben, előtte pedig 2011-ben rendszámoztak át autóbuszokat.

A változás alapján az állományi lista és a kapcsolódó
képgaléria aktualizálásra került.
 

-