FRISS HÍREK
Közel tíz év után újra átrendszámoztak egy autóbuszt Mosonmagyaróváron
megjelent: 2017.08.14.
Egy elveszett, eltulajdonított, megsemmisült rendszámtábla a fővárosi és megyei kormányhivatal járási hivatala engedélye alapján gyártható le újra. Ha egy jármű mindkét rendszámtáblája egyszerre tűnik el, vagy már második alkalommal veszik el/tulajdonítják el azt, az újragyártás nem engedélyezett. Ebben az esetben mindenképpen új rendszámot kap az adott jármű. Így járt az elmúlt napokban a mosonmagyaróvári üzemegység egyik Ikarus 260-as autóbusza is. Az 1998-as évjáratú GNX-332 már másodízben vesztette el a rendszámát, ezért kötelezően új rendszámot kellett igényelni rá. Érdekességként megemlíthető, hogy az immáron NWZ-858 forgalmi rendszámmal közlekedő 260-as az átadásának napjától egészen a tavalyi évig, azaz mintegy 18 éven át mindvégig a mosonmagyaróvári üzemegységnél szolgált, dunaszigeti külső telephellyel. 2016 nyarán, az új Credo buszok érkezésével fokozták le tartalék autóbusznak, azóta kis túlzással bárhol és bármelyik vonalon felbukkanhat a térségben.
Az elveszett,
eltulajdonított és a megsemmisült rendszámtáblán túl más okból kifolyólag is
kaphat egy jármű új rendszámot. A 2004.
májusi Európai
Uniós csatlakozás után kerültek használatba a bal
oldalon kék alapszínű EU-s rendszámtáblák. Ezzel egy időben vezették be a
szélvédő sarkába helyezett regisztrációs matricát is, ami a jármű
járműnyilvántartásba
történő vételét és a hatósági jelzés valódiságát igazolja. Ha ez a matrica
sérül, még pótolható, azonban elvesztés vagy nagy mértékű rongálódás esetén
már nem; ilyenkor az adott jármű szintén új rendszámot kap.
Bár a P betűvel kezdődő rendszámok kiosztása már tavaly év végén
elkezdődött, a mosonmagyaróvári 260-as mégis N betűvel kezdődőt kapott. Ez
azért van, mert a rendszámok, a kockarendszámok esetében pedig az egyes
rendszámmezők előre kerülnek kiosztásra a vidéki okmányirodákba. Utóbbiak
kifutása jóval lassabb a normál méretű rendszámokénál, így kapott a fenti
Ikarus is még N-es rendszámot. Egyébiránt így fordulhat elő az is, hogy akár
több hónap is eltelhet egy nagyobb forgalmú fővárosi okmányiroda első P
betűs rendszámának kiadása, és egy kevésbé forgalmas vidéki hivatal utolsó N
betűs azonosítójának kiadása között.
Külön említést érdemel, hogy
2008 óta ez volt az első átrendszámozás a mosonmagyaróvári üzemegységnél,
valamint egyben az első megyénkbeli is az ÉNYKK égisze alatt. Megyei szinten
utoljára 2014-ben, előtte pedig 2011-ben rendszámoztak át autóbuszokat.
A változás alapján az
állományi lista
és a kapcsolódó
képgaléria
aktualizálásra került.
-